spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Start arrow Mechanika arrow Połączenia pozostałe arrow Uszczelnianie układu wydechowego
Uszczelnianie układu wydechowego Drukuj Poleć znajomemu

Układ wydechowy jest układem niezmiernie ważnym dla poprawnej pracy silnika – jego brak powoduje spadek mocy i okropny hałas, jak również zanieczyszczanie środowiska naturalnego. Dlatego tak ważna jest jego szczelność oraz łatwość demontażu przy wymianie poszczególnych jego elementów: tłumika, katalizatora, kolektora wydechowego i rur o różnym kształcie. Szczególnie wykręcanie śrub kolektora wydechowego. Ze względu na wysokie temperatury, nie mogą być w tym przypadku stosowane preparaty ani anaerobowe, ani silikonowe, ani żywice epoksydowe. Do śrub łączących poszczególne elementy stosuje się smary odporne na wysokie temperatury typu Anti Seize, a do uszczelniania pasty odporne na wysokie temperatury. Drobne nieszczelności można uszczelnić stosując zestawy uszczelniające z matą wzmacniającą. Natomiast przy dużych dziurach, a szczególnie w tłumikach zalecam wymianę tych elementów na nowe. Dziurawy tłumik oznacza, że wkłady wewnętrzne są już wypalone i taki tłumik nie spełnia skutecznie swojego zadania.

Image

 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB